1e Aupair jaar, Au pair, Travels

Week 45 – 26 t/m 1 Januari 2017

We luiden het nieuwe jaar in deze week!!!

Maandag heb ik de meiden meegenomen naar Nederland! Nederland? Ja precies, Nederland! Maar dan wel in Colorado! Op ongeveer 1,5 uur rijden en een stukje de bergen in ligt het kleine schattige dorpje. Na een slingerende weg kwamen we aan bij het dorps bord. Na een kort bezoek aan de vele winkels (op een hand te tellen;)) belanden we in een schattig koffie café, waar ze Starbucks proberen na te doen. Volgende stop, het dorpje boulder. Aangezien het een soort van op de route lag en het de studenten stad van Colorado is. Terug in Denver nog even langs het Coors field gereden (bassbal), het aquarium en het greetings from Denver sign!

Dinsdag hadden we de kids beloofd wat te gaan doen. Na een bezoek aan het childrens museum zouden we de kids thuis brengen en naar de walmart en target gaan, maar toen de kids dat hoorde wilde ze mee! Met zn alle shoppen, gezellig! Om een uurtje of 3 de kids thuis gebracht en nog een rondje gereden. De meiden wilde nog frozen yoghurt eten, foto met een schoolbus, geld halen en naar de gluten vrije bakkerij. Zo gezegd zo gedaan!

Woensdag stond de wekker vroeg. Om 7.30 hadden we een vlucht naar New York!! Gelukkig geen vertragingen voor de meiden dit keer, beter nog we vlogen wat sneller wat resulteerde in 30 minuten te vroeg zijn in Chicago voor de overstap!! Aangekomen in New York, Newark om precies te zijn moesten we ons melden voor onze taxi (supershuttle). Gehoopt snel in het hotel te zijn… gehoopt ja… Het duurde 2 uur voordat we er waren :( Spullen gedropt in onze kamer en door op zoek naar wat eten! Het was ondertussen na 6e en we hadden honger! Mexicaans.

Donderdag morgen kwamen we het hotel uit vol energie en toen regen… lekker sta je dan in NY zonder een idee waar je heen moet…. Uber besteld en op naar de metro. Weekkaart gekocht en op naar downtown! Ground zero om precies te zijn. We zijn met ons parapluutje in een uur lange rij gaan staan om de New York City Pass te kopen. Een goedkopere manier om alle hoogtepunten te kunnen bezoeken. Pas gekocht, volgende rij! Weer zo’n 45 minuten stonden we dan eindelijk binnen. Security en door naar binnen. Vele kippenvel momenten en vol bewondering rond gelopen! Zeker een aanrader. Toen we buiten kwamen was het ondertussen al 4 uur en hebben we de metro genomen naar Time Square. Ik had het al gezien in mijn eerste week, maar moet zeggen het was jammer dat er al delen waren afgesloten voor NYE…

Vrijdag morgen zijn we met een boot tocht meegeweest. 2,5 uur een rondje om Manhattan. Ja het was prachtig maar het was zo KOUD!!! Na de boot gelopen naar het Rockefeller center. Een van de hoge gebouwen waar je op kan. Eerste mogelijkheid was 20.35. Prima terug naar buiten opzoek naar wat te eten. Het was ijzig koud op de top, maar we hebben het gezien!!

Zaterdag morgen lekker uitgeslapen aangezien het een lange dag zou gaan worden. Besloten om eerst naar het empire state building te gaan voor kaartje voor zondag of maandag. Wisten wij veel dat er bijna geen rij was, dus gelijk maar naar boven geweest. 86 verdiepingen. Het het was prachtig! Tot nu toe was ik 2x op het Rockefeller center geweest, verdieping 68. Wat een uitzicht!! En door naar het zuiden. Brooklyn bridge. Rond zonsondergang, prachtige beelden. Dinner in een Italiaans restaurantje, maar dat was niet om over naar huis te sturen… service en eten, bah.!

Oud en nieuw in New York, het klinkt heel vet! Het was ook zeker gezellig. Maar het vuurwerk was nogal teleurstellend… Als ik het vergelijk met het andere vuurwerk dat ik tot nu toe in Amerika heb gezien, was dit hartstikke Hollands… Lekker wat miljoenen de lucht in knallen. Thats it… maar het was reuze gezellig!! Zelfs nog even kunnen meeten met wat andere Nederlandse aupairs!!

Zondag was het geen uitslaap moment… Het bezoeken van een kerk stond op het programma… beetje jammer dat er nergens op een website was aangeven dat de tijden anders waren, en er een verplichte donatie van minimaal $20 was… aangezien we naast central park stonden en het weer top was lekker wezen wandelen en ruim een half uur op een bankje in de zon gezeten! Heerlijk.

Smiddags zijn onze wegen even van elkaar gescheiden. Mn vriendinnen gingen een familielid bezoeken en ik ben met Mn zusje maar high line park geweest. Opnieuw, prachtig zeker met de zon erbij!! Op de weg terug even een bezoekje gebracht aan wall street, maar dat stelt ook weinig voor zeg!

-X- Liefs Lisa

2 gedachten over “Week 45 – 26 t/m 1 Januari 2017”

1. Hallo Lisa,

Ik ben via via terecht gekomen op jouw blog. Leuke verhalen heb je :). Ik heb me ook aangemeld als aupair bij culturalcare en zit inmiddels in het matching proces. Het lijkt me leuk om contact te hebben met andere aupairs om wat dingen te kunnen vragen en ervaringen kunnen delen. Zou je dat goed vinden?

Ik weet niet of je mijn email adres kan zien, maar anders kan je me vinden op facebook door te zoeken op corina henskens, voeg me gerust toe :)

Ik hoor het wel en nog heel veel plezier in je vakantie!